Lokalsamfunnsforeningen ble formelt stiftet 7. september 2009 etter et initiativ fra 7 ordførere som representerte alle partier fra SV til Frp, og lederen i Fagforbundet.

Lokalsamfunnsforeningen arbeider for desentralisering og folkestyre, og er motstander av tvangssammenslutning av kommuner.

Kommuner, fagforeninger og interesseorganisasjoner er medlemmer i foreningen.

Lokalsamfunnsforeningen arrangerer konferanser, utarbeider utredninger og organiserer ordføreropprop når det er behov for det. Hele 310 ordførere sluttet seg bla. i desember 2019 til et opprop som advarte mot sentralisering og statliggjøring av skatteoppkreverne.

Vi arrangerer også årlig «Lokalsamfunnskonferansen» i samarbeid med Fagforbundet og Politiets Fellesforbund. Neste årlige Lokalsamfunnskonferansen blir den 18.-19.1.2021 på Gardermoen.

Les mer om noe av det Lokalsamfunnsforeningen arbeider med i 2020 ved å klikke her. Du kan også følge oss på Facebook her.

For innmelding og evt. spørsmål; ta kontakt med:

Styreleder Ole Gustav Narud T. 975 72 603 Epost: ole.narud@inn.no
Nestleder Svein Olav Agnalt T. 930 87 023 Epost: svein.olav.agnalt@norskdekor.no