Om Lokalsamfunnsforeningen

Lokalsamfunnsforeningen arbeider for lokaldemokrati og desentralisering. Foreningen ønsker å delta i debatten om kommunestrukturen og det lokale folkestyret, og er motstander av tvangssammenslutning av kommuner.

Formål og hensikt

Lokalsamfunnsforeningen ble stiftet 7. september 2009. Initiativet til organisasjonen ble tatt av en gruppe ordførere fra alle partier som er representert på stortinget, samt Fagforbundets leder Jan Davidsen. Henvendelsen til alle landets kommuner finner du nedenfor på denne siden. Foreningen organiserer kommuner og fylkeskommuner, samt frittstående institusjoner. Nedenfor finner du også en oversikt over hvilke ordførere/kommuner som støttet initiativet, samt referat fra vårt første årsmøte. Lokalsamfunnsforeningen er tverrpolitisk og har fått støtte fra 147 ordførere i alle partier. Samlet innbyggertall i disse kommunene er 590.000 mennesker.

Praktiske opplysninger:

Organisasjonen stiftet 9.september 2009

Organisasjonsnummer: 994 829 270

Organisasjonens kontonummer: 1100 43 49905

Organisasjonenes vertskommune ( 2014):
Skiptvet kommune ( regnskapsførende kommune)

Organisasjonens postadresse:
Lokalsamfunnsforeningen