15.-16. januar: Sett av datoene for Lokalsamfunnskonferansen 2024

Sett av datoene 15.-16. januar 2024 allerede nå i din kalender!

Lokalsamfunnsforeningen i Norge arrangerer hvert år sin «Lokalsamfunnskonferanse» der vi setter demokratiet på dagsordenen med interessante tema og innledere.

Neste års konferanse blir en av de første mulighetene nye og gamle folkevalgte har mulighet til å møtes, bli kjent samt lære av hverandre.

Den årlige Lokalsamfunnskonferansen blir den 15.-16. januar 2024 på Radisson BLU hotell, Gardermoen, med fysisk deltakelse.

Konferansen arrangeres i samarbeid med Fagforbundet, Politiets Fellesorganisasjon og Pensjonistforbundet. I  2024  vil KLP delta for å presentere sitt arrangement «UNG UTOPI» der 10 stk 7.klasser fra hele Norge deltar.

Fokus på konferansen blir blant annet :

Inntektssystemet for kommunene

Kommunen som næringsutvikler

Generalistkommuneutvalget

Ny runde med kommunereform?

Lokal beredskap

Hvordan styrke folkestyret?

Blant innlederne finner du:

Robert Mood

Tidligere generalinspektør i hæren og tidligere president for Røde Kors, Robert Mood (Foto: Agnete Brun)

Jan Fr. Bernt

Professor Emeritus Jan Frithjof Bernt (Foto: Scanpix)

Erling Sande

Statsråd Erling Sande (Foto: NTB Kommunikasjon / Statsministerens kontor)

Mette Nord

Forbundsleder Fagforbundet,Mette Nord (Foto: Birgit Dannenberg)

Jan Ludvig Andreassen

Sjeføkonom EIKA, Jan Ludvig Andreassen (Foto: NTB)

Møteleder er

Eva Nordlund

Eva Nordlund, Journalist og kommentator i Nationen (Foto: eget bilde)

Programmet er ennå ikke  100 % fastlagt – men vi garanterer interessante temaer og at du treffer hyggelige mennesker.

Detaljert program med spennende temaer og innledere vil snart bli publisert her på vår webside og Facebook-side, så sett av datoene allerede nå.

Vi kommer snart tilbake med mer info!

Hold deg oppdatert og følg oss på Facebook:

www.facebook.com/Lokalsamfunnsforeningen