Invitasjon: Kommuneøkonomi, kommunesammenslåing og reformer som sentraliserer – konferansen på Gardermoen 7.5.2018

Kommunene har store muligheter for å påvirke Stortingets behandling av kommuneøkonomien og flere andre viktige rammebetingelser når de er aktive!

På vår konferanse «Reformene som sentraliserer Norge!» 7.mai i år vil vi ta opp temaene:

– hva vil opposisjonspartiene gjøre med inntektssystemet for kommunene?
– vil krav fra ESA og EØS føre til omfattende omorganisering av kommunene?
– hva er den samlede virkningen av regjeringens reformer?

Vi har bla. invitert til debatt med Trond Giske (Ap), Trygve Slagsvold Vedum (Sp) og Ketil Solvik-Olsen (Frp) om regjeringens reformer sentraliserer eller ikke?

​I tillegg blir det bla. debatt med medlemmene i kommunalkomiteen fra Krf, SV, Sp og Ap om hvilke endringer de ser for seg i inntektssystemet for kommunene etter at de fire partiene i fjor høst vedtok at inntektssystemet ikke skal brukes som et virkemiddel i kommunereformen!

Lokalsamfunnsforeningen, Fagforbundet og Pensjonistforbundet arrangerer en konferanse på Gardermoen (Radisson Blu Airport Hotel Oslo). Fire tema blir belyst av forskere, toppledere i statlig forvaltning og sentrale politikere. Temaene er inntektssystemet/kommuneøkonomien, NAV-sentraliseringen, samlede virkninger av sentraliserende reformer, konkurranseutsetting av kommunale tjenesteområder etter mulige EØS/ESA krav. Viktige temaer for alle kommuner!

Klikk her for å melde deg på

Klikk her for å se hele programmet
(Dessverre ikke helt oppdatert mht. innledere.)

Vi håper du har anledning til å komme!

Lokalsamfunnsforeningen

Ole Gustav Narud, ordfører i Åmot                Svein Olav Agnalt, ordfører i Skiptvet
Lokalsamfunnsforeningen, styreleder            Lokalsamfunnsforeningen, nestleder

Deltakeravgift: kr 1000,-