Utbygging av digital infrastruktur på samme måte som det leveres strøm til alle husstander i Norge vil utjevne levekårsforskjellene i Norge. Det må bevilges helt andre beløp enn bare noen få hundre millioner, var Lokalsamfunnsforeningens styreleder, Ole Gustav Narud, meget klar på da Lokalsamfunnsforeningen avga høringsuttalelse til St.m. 5 «Levende lokalsamfunn for fremtiden»i Stortinget den 30.1.2020. Se og hør en meget tydelig Narud ved å klikke her

Se og hør LSF’s hele høringsuttalelse fra Stortinget den 30.1.2020 her; se fra 1:26:00 og slutt replikk 1:38:40 ved å klikke her (video fra Stortinget) eller ved å klikke her på dette bildet:

39DCC953 6A2A 46F0 AFC5 8040D768AEB9 - "Fiber og bredbånd fram til alle husstander i hele Norge." LSF tydelig på Stortinget

På denne lenken kan du lese hele høringsuttalelsen levert Kommunal og Forvaltningskomiteen.

PS: Det kunne synes som om stortingsrepresentant Olemic Thomessen (H) også i denne høringen, som gjaldt distriktene i aller høyeste grad, var middels interessert i hva som ble sagt, eller kanskje bare lytter stortingsrepresentant Thomessen langt bedre med øynene igjen i lengre perioder?

55F27729 C670 481E B829 60B11100DAC2 scaled - "Fiber og bredbånd fram til alle husstander i hele Norge." LSF tydelig på Stortinget

Legg igjen kommentar

Skriv din kommentar!